תפקידו של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

בכל הקשור לשמירת הביטחון בדרכים, נראה שהמדינה לא עושה מספיק. הרי ניתן לראות בסטטיסטיקות שמפורסמות באופן קבוע, שמספר תאונות הדרכים נותר גבוה מאוד בכל חודש ובכל שנה. מספר הנפגעים בתאונות דרכים נותר גבוה ועשרות משפחות נהרסות בגלל רגע אחד של חוסר ריכוז בנהיגה, או בגלל נהיגה לא אחראית של נהג כזה או אחר. נהגים שעוברים על החוק ומבצעים עבירות תנועה ובכך מסכנים את עצמם ואת הציבור בסביבתם, עושים זאת לעיתים שלא מתוך כוונה זדונית או עקב חוסר זהירות שהם יכלו למנוע. לעיתים מדובר על אנשים בעלי מגבלה רפואית כזאת או אחרת. אל מול אנשים כאלה בדיוק הוקם המכון הרפואי לבטיחות בדרכים. מרכז זה בודק את האנשים שעלולים לסכן חיי אדם בנהיגה עקב מצבם הרפואי. הוא מציל כך מאות אנשים בכל שנה, מנהיגה לא בטוחה שתסכן אותם ואת הסובבים אותם.

הבדיקות שמבצע המכון

ישנם אנשים מקבוצות מסוימות שהם בעלי סיכון מוגבר לנהוג בצורה מסוכנת עקב מצבם הרפואי. אנשים כאלה מופנים על ידי גורמים שונים להיבדק על ידי המכון הרפואי לבטיחות בדרכים. ראשית כל עליהם להמציא מספר מסמכים רפואיים ולעבור בדיקות הן של המכון והן של גורמים חיצוניים. לאחר מכן מחליט המכון על הכשירות הרפואית של מי שמעוניין לעלות על הכביש. ניתן לערער תוך שלושים יום על החלטת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

מי מופנה לעבור בדיקות רפואיות במכון?

ישנם מספר גורים שמפנים אנשים מקבוצות מסוימות להיבדק במכון הרפואי. הקבוצות שמגיעות לבדיקות של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים הן:

  • מבקשי נהיגה ברכב כבד
  • עברייני נועה לאחר תקופת שלילה
  • נכים
  • מורשעים בשימוש אלכוהול וסמים בנהיגה
  • מבקשי רישיון בעלי בעיות בריאותיות

8

 

כתיבת תגובה