פסילה מנהלית

פסילת רישיון היא חלק מהפרוצדורה במקרים רבים של עבירות תנועה ותאונות

אם נתפסתם בזמן שאתם מבצעים עבירת תנועה כזאת או אחרת, או שאתם הייתם חלק מתאונת דרכים בכל סדר גודל, יש סיכוי טוב שאתם מכירים את הפרוצדורה של פסילה מנהלית. פסילה זו היא למעשה פסילה של רישיון הנהיגה על ידי קצין משטרה, ולא על ידי גורם משפטי שמוסמך לכך באופן מלא, והיא מתבצעת בכדי לוודא שאדם מסוכן שנוהג בצורה לא אחראית, לא יכול לחזור על מעשיו באופן מידי, עד שבית המשפט יחליט מה קורה הלאה. חשוב להבין את המגבלות ואת גבולות הגזרה של פסילת רישיון מסוג זה.

פסילה מנהלית – מה זה בדיוק אומר, ולכמה זמן זה תקף?

כאמור, המאפיין המובהק ביותר של פסילה מנהלית של רישיון הוא העובדה שהיא זמנית. פסילת רישיון על ידי קצין משטרה יכולה להימשך עד 30, 60 או 90 ימים בהתאם לסוג העבירה או התאונה שבה היה מעורב הנהג. עבירה רגילה יכולה להוביל לפסילה של עד 30 ימים, תאונה עם פצועים או פגיעה ברכוש יכולה להוביל לפסילה של עד 60 ימים, ואילו תאונה עם הרוגים תוביל אוטומטית לפסילה של 90 ימים. עוד דבר חשוב לדעת על הפסילה הוא שהיא תקפה רק אם ישנם שני יסודות הכרחיים – סכנה של הנהג בחזרה לכביש אחרי התאונה, ויסוד סביר לחשוב שיוגש נגדו כתב אישום.

פסילה מנהלית – לא תמיד זה מוצדק

במידה ולא מוגש כתב אישום או שהעבירה היא נורמטיבית ואין חשש בחזרה של הנהג לכביש, אין סיבה לבצע פסילה מנהלית של רישיון הנהיגה שלו. לכן, צריך לבטל את הפסילה הזאת אם היא אכן התבצעה, וכדאי לפנות לעו"ד שמתמחה בתעבורה בכדי להבין כיצד מבצעים זאת.

כתיבת תגובה