חניה חכמה לצמצום עומסי תנועה

האפשרויות הגלומות במערכת חניה חכמה באות לידי ביטוי בטווח הקצר והארוך. בטווח הקצר תורמת המערכת לנהגים המחפשים אחר מקומות חניה פנויים. את המערכת ניתן להתקין בתוך חניונים פרטיים או רשמיים, ברחובות ערים ובשורה ארוכה של מבני מגורים, עסקים, משרדים ותעשייה. מנגד, בטווח הארוך תורמת המערכת לצמצום עומס התנועה. המערכת מספקת לנהגים התראה מיידית על מקומות חניה וכך מאפשרת להם להגיע ישירות ליעד. המערכת מונעת חיפוש אחר מקומות חניה ונסיעה לא רצויה על גבי הכבישים. מבחינה הזו יש למערכת תועלת כלכלית הנאמדת במיליוני שקלים.

השלכות עומסי תנועה
השאיפה לצמצם את עומס התנועה עומדת בראש סדר העדיפויות של חברות פרטיות, עיריות וממשלתות. סביר להניח כי כבר בשנים הקרובות יגדל העומס בכבישים לרמה בלתי נסבלת. העומס יוצר עיכובים במשק, תסכול בקרב הנהגים וגם מעלה את הסיכון לתאונות דרכים. במקביל, חברות היי טק משקיעות משאבים בפיתוח אפליקציות למעקב אחר מקומות חניה ונתיבי תחבורה אופציונאליים. מערכת חניה חכמה יכולה להתחבר לאפליקציות מן הסוג הזה ולשפר את הטיפול בנושא.

חניה חכמה
כיצד משתמשים בחניה חכמה?
אין צורך בידע מקצועי מיוחד על מנת להשתמש במערכות חניה חכמה. נהגים צעירים, גברים ונשים מבוגרים וכל מי שרוצה לנצל את המערכת יכול לעשות זאת. החיישנים המותקנים בתוך המערכת מספקים התראה על מקומות חניה פנויים והם בולטים מרחוק. השימוש במערכת לא דורש רקע טכני או שינוי ברכב. במילים אחרות, המערכת היא חלק מסל האפשרויות הכללי של ענף התחבורה בארץ ובעולם ולכן היא זוכה להצלחה. חניה חכמה היא כבר לא עתיד רחוק ובלתי מושג. מערכת חניה מן הסוג הזה מותקנת בשורה ארוכה של מקומות והיא צפויה לצמצם את העומס על הכבישים.

כתיבת תגובה