נוהל גילוי מרצון החדש

חסינות מפני הליך פלילי בנוהל גילוי מרצון החדש

נוהל גילוי מרצון החדש של רשות המיסים מעודד אזרחים שעברו עבירות על חוקי המיסים, לתקן את הדיווח המקורי ולדווח נתוני אמת. רשות המיסים פונה באמצעות הנוהל לשורה ארוכה של נישומים, לרבות עוסקים, יחידים, בעלי תפקידים בתאגידים, בעלי חברות וארגונים ועוד. הרשות מתחייבת יחד עם פרקליטות המדינה להימנע מנקיטת הליכים פליליים נגד מי שמבצע גילוי מרצון. יחד עם זאת, הדגש בנוהל החדש הוא על תנאים ספציפיים לביצוע הגילוי ולקבלת חסינות מפני הליך פלילי.

חסינות מפני הליך פלילי בנוהל נוהל גילוי מרצון החדש היא פונקציה של כנות ותום לב. ניתן להגיש את הבקשה רק אם במועד הפניה לא נערכה חקירה בעניין המבקש על ידי רשות המיסים, ורק אם אין בידי הרשות אף מידע הקשור לגילוי מרצון. מידע מן הסוג הזה או לחילופין מידע הקשור לבן/בת הזוג של המבקש, חברות שבשליטתו ותיקי שותף, ימנע את קבלת החסינות.

north_piano_3990

מתי לא חל נוהל גילוי מרצון החדש?

נוהל גילוי מרצון החדש לא חל על הכנסות שמקורן בפעילות לא חוקית. רשות המיסים מעודדת רק נישומים העוסקים בפעילות חוקית להעביר דיווחים מתוקנים וליהנות מפריבילגיות. מעבר לכך, אדם זכאי ליהנות מהליך גילוי מרצון פעם אחת בלבד. בקשה נוספת מתקבלת רק בנסיבות מיוחדות כגון גיל מתקדם, מחלה קשה וכדומה.

נוהל גילוי מרצון החדש לא חל על עבירות המוגדרות כעבירות מינהליות, אלא רק על עבירות על פי חוקי המס המפורטים בנספח של רשות המיסים. החסינות היא רק לגבי המידע הנמסר במסגרת הליך הגילוי מרצון והיא אינה חלה על פרטים אחרים. אלו דגשים חשובים הנאכפים על ידי גורמים רלוונטיים במשרדי השומה בכל רחבי הארץ.

כתיבת תגובה