פריצת דיסק

מבין הבעיות האורתופדיות השונות הקשורות בגב שלנו, אין כל צל של ספק, כי פריצת דיסק היא אחת מן התופעות היותר מורכבות , כמו גם כואבות עבור כל אחד אשר סובל ממצב מן הסוג הזה. פריצת דיסק מוגדרת בתור פציעת מאמץ חודרנית. מדובר על תופעה פיזיולוגית אשר מתרחשת בדיסק בין חולייתי שבתוך עמוד השדרה בשל הרמת משקלים כבדים או בשל עומס יתר על שרירי הגב שיכול להיגרם כתוצאה מתנועה לא נכונה או תרגול מאומץ. פריצת דיסק מתחילה בדרך כלל מפריצת הקרום הפנימי ביותר של הדיסק ומכיוון שתופעה זו אינה גורמת לתחושת הכאב בשל מחסור בעצבים בסכוך זה, הזנחה של הפריצה הזו תוביל להופעת פריצה חמורה יותר.


הסוגים השונים של פריצות דיסק ומי נמצא בסיכון גבוהה

פריצות דיסק מתחלקות לשלוש קבוצות עיקריות; פריצת דיסק בין החוליות L5-S1, פריצת דיסק בין החוליות L5-L4 ובין החוליות L3-L4. אנשים אשר נמצאים בסיכון גבוהה לחלות בפריצת דיסק הם אנשים בעלי עודף משקל ואנשים בעלי שרירי גב חלשים, אנשים שעובדים עבודה פיזית מאומצת והורים צעירים אשר נוהגים להרים את הצאצא בצורה לא נכונה. גם אנשים שיושבים במשך שעות ארוכות או מתאמנים בחדר כושר ללא השגחה מקצועית עלולים לפתח את התופעה הזו בעמוד השדרה.

פריצת דיסק
טיפולים מומלצים בעת פריצת דיסק

הטיפולים המומלצים לשם הקלה על התסמינים של פריצת דיסק הם פיזיותרפיה, מגוון שיטות מתחום הרפואה המשלימה, הליכה עם מחוך רפואי מיוחד, שינוי התנהגותי, תרופות לשיכוך הכאבים, פניה לכירופרקט, שחיה ובמקרים חריגים אף ניתוח. לפיתרון הניתוח נהוג לפנות רק במקרים של פריצה חמורה שגורמת לכאבים עזים למשך לא פחות משישה שבועות רצופים, כאשר הפריצה מתפתחת לתסמונת זנב סוס וכאשר מאבחנים פגיעה עצבית קשה שפוגעת ביכולות המוטוריות.


מהם התסמינים של פריצת דיסק

התסמינים שמעידים על הפריצה, הם כאבי גב ועייפות כרונית, נימול, עקצוץ וחוסר תחושה, בעיות כרוניות בשלפוחית השתן ובמעיים שיכולות להתבטא בין השאר באיבוד שליטה על הסוגרים. תסמינים מסוג זה מעידים על החמרת המצב ומצריכים פניה דחופה לניתוח.

כתיבת תגובה