כיצד לבצע הסרת עין הרע

"משהו רע קורה"

רוב האנשים ביום יום אינם מאמינים בעין הרע, או לפחות לא עד לרגע שבו עין הרע נוחתת עליהם. האנשים שאינם מאמינים בעין הרע מתבטאים לעיתים בצורה כי נראה שמשהו "קורה" להם או "נפל" עליהם דבר מה. בשל חוסר האמונה אנשים אלו לא ממהרים לבדוק האם יש עליהם עין הרע ואינם עושים הסרת עין הרע מה שמוביל לכך שדברים "מוזרים" ולא מוסברים ממשיכים לקרות סביבם.


פנייה לעזרה

כאשר אדם מסויים חש כי קורות סביבו פעולות משונות שאינן מוסברות הוא בוודאי ירצה עזרה כדי שפעולות אלו ישתנו והוא יוכל להמשיך בחייו ברוגע. כדי שניתן יהיה לבצע הסרת עין הרע יש צורך קודם כל לזהות את מקור העין הרע או את ההתנהגות אשר מובילה אליה ולאחר מכן מבצעים שינוי התנהגותי כשיחד שני הדברים מובילים לביצוע הסרת העין הרע ולמניעתה בעתיד.


זיהוי עין הרע

גם אדם שאינו מאמין בעין הרע עשוי להרגיש כי הוא זקוק לעזרה בחייו כשאלו משתנים לפתע. זיהוי של עין הרע הוא הדרך להתחלת שינוי החיים והדרך שמובילה אל הסרת עין הרע. בעת פניה לעזרה יוכל המטפל לזהות את העין הרע, האם זו קיימת, ממה היא נגרמה וגם לזהות התנהגות שדורשת שינוי.

MZ0008G
שינוי ההתנהגות

הסרת עין הרע אינה רק התייחסות למקור של העין הרע אלא גם בוחנת את ההתנהגות האישית של האדם אליו מופנית עין הרע. אנשים אשר אינם מאמינים בעין הרע מתנהגים לעיתים בפעולות שמושכות אותה אליהם. למשל אדם מצליח שאינו שומר על צניעות עלול להתנהג בגאוות יתר, לגרום לסביבתו לקנא מאד ובכך להוביל אנשים להטיל עליו עין הרע. בעת הסרת עין הרע מסירים גם התנהגויות שעלולות להוביל לתופעה בשנית.

כתיבת תגובה