אי התאמה אישיותית

רישיונכם נפסל מטעמי אי התאמה אישיותית? בואו להבין למה הכוונה בכך

המושג "אי התאמה אישיותית" מעורר תחושת אי נחת בקרב אנשים רבים השומעים אותו. מדובר בהגדרה כוללת ורחבה למגוון התנהגויות או לקויות, נפשיות או פיזיולוגיות, שעשויות לפגוע ביכולת הנהיגה הבטוחה של אותו אדם. ניתן לקבל פסילה מטעמי אי התאמה אישיותית בגין מגוון סיבות – נהגים שהורשעו בעבירות סמים או נהיגה תחת השפעת אלכוהול, נהגים שאושפזו בבתי חולים פסיכיאטריים, וכן מי שחוות דעתו של פסיכולוג מעידה כי הוא מתקשה להתמודד עם מצבי לחץ.

מה הרציונל אשר עומד מאחורי פסילת רישיון מטעמי אי התאמה אישיותית?

פסילת רישיון מטעמי אי התאמה אישיותית הנה רק אחת מתוך שורת סיבות שבגינן יכול המכון הרפואי לבטיחות בדרכים לפסול רישיונות נהיגה. תפקידו של המכון הרפואי הנו לסייע למשרדי הרישוי להוריד מהכביש נהגים בעלי פוטנציאל גבוה לגרימת נזק משמעותי במסגרת של תאונת דרכים. אי ההתאמה האישיותית יכולה להוות גורם סיכון להיותו של אדם בלתי כשיר לנהיגה, והיא אינה מעידה בהכרח על כך שהוא אינו כשיר לקיים אורח חיים נורמטיבי ורגיל.

כיצד ביכולתי להגיש ערעור על אבחנה של אי התאמה אישיותית?

ראשית כל, חשוב להדגיש כי ההחלטה על פסילת רישיון מטעמים אלו איננה חקוקה בסלע, וניתן לערער עליה (בדומה לכלל החלטות המכון). את הערעור על החלטות המכון הרפואי לבטיחות בדרכים מגישים לוועדת בדיקה חיצונית. וועדה זו עורכת עיון חוזר בכלל המסמכים והעדויות שהוגשו למכון הרפואי, ובוחנת האם אכן התקבלה ההחלטה הנכונה והמתאימה במקרה זה. עורך דין בעל רקע בדיני תעבורה או ניסיון בתחום הבריאותי יכול לסייע לכם להגיש ערעור זה, ובכך להגדיל את הסיכויים כי תצליחו לשנות את ההחלטה.

כתיבת תגובה